About Me

My photo
How can i leave my best life, one and the only 💕 ... Check my blog out n my gallery at instagram/farikhaakhbar ... 🌹

Wednesday 25 April 2012

Life is unexpected :')

Kehidupan ni kita tak boleh sangka, macam-macam yang telah terjadi sepanjang kehidupan Farikha, Farikha sendiri tidak pernah sedar akan semua ni, sesungguhnya rancangan ALLAH itu sangat indah, sangat sangat indah. Pernah kan kita sangka kita akan bertemu rakan yang menyayangi kita sepenuh jiwa dia. Pernahkah kita terfikir kehidupan yg selama ini indah, semuanya akan menjadi kucar-kacir, pernahkah kita berfikir semua yg dirancang tidak akan menjadi kenyataan, itulah kehidupan, jikalau terlalu merancang, hati kita akan sakit sekiranya rancangan itu tidak berjaya. ALLAH sudah pasti akan selitkan ujian di dalam setiap kehidupan manusia. Macam mana kita tackle masalah itu, depends pada diri masing-masing. Bagi Farikha, walau apapun yg terjadi, stay calm, lapangkan hati, ikhlas kan semuanya dan senyum :) ALLAH doesnt gives us what we want, but ye gives us what we need, :') sungguh sayang nya ALLAH pada kita. Pernahkah kita berfikir, selama ini kita hidup bahagia sangat, kita hidup ada mak, kita hidup ada ayah, kita hidup ada adik-beradik yang lain. Adakah kebahagiaan itu akan kekal selamanya? Hanya ALLAH sahaja yang tahu semua itu. TIKA kita dihadapi dengan ujian drNYA, hati kita sayu sangat, terasa dunia ini ditenggelami air yg penuh, kita bagaikan hidup nyawa-nyawa ikan. Saat itukah baru kita ingin mencari ALLAH, saat itukah baru kita ingin memohon ampun dari ALLAH. Ya ALLAH, betapa aku rasa hinanya diri ku ini, betapa aku rasa malunya aku untuk bersujud mohon ampun padamu ya ALLAH, kenapa saat ku gembira, tidak ada yg aku ngadukan padamu, tidak ada satu berita pon aku sampaikan padamu, siapa aku ini ya ALLAH, aku tidak sebaik mana ya ALLAH, tp aku akan tetap berusaha untuk jd insan yg terbaik, menjadi seorang hamba MU yg sentiasa mengingatimu ya ALLAH, menjadi seorang khalifah yg dapat membimbing diriku, dan muslimin dan muslimat dibuka bumi MU ini ya ALLAH. InsyaALLAH, jika aku diberi kekuatan aku ingin menjadi daie' di dunia yg sementara ini ya ALLAH. Aku mohon padamu, agar diberi imam yg dtg dari pilihanmu ya ALLAH, agar terus dapat membimbing ku ke syurga jannahmu :') Air mata terus membasahi pipi, kenapa ? Apa yg aku rasai sebenarnya dalam hati ini? Apa yang aku fikirkan selama ini? Apa yg terbuku dalam jiwa ku ini? Kenapa tidak mahu diluahkan? Kerana aku tahu, hanya padamu tempat aku meluahkan segalanya, akan terbitlah rasa ketenangan itu dalam hati dan jiwa ku. Aku yakin ya ALLAH. Kerana itu la aku selalu diam, aku tidak mampu meluahkan pada sesiapa. Mungkin dengan hobby ku untuk menulis ini, dapat memberi aku kesedaran, memberi aku keyakinan untuk terus menjadi hamba, khalifah dan daie' . Amiiin ALLAHumma Amiiin. Aku serahkan segalanya padamu ya ALLAH, aku ikhlas ya ALLAH. PEPIAS telah mengajar aku banyak perkara, terima kasih ya ALLAH kerana engkau telah memberi aku peluang untuk bertemu rakan-rakan yg baik, yg saling membimbing diri antara satu sama lain ke arah mendekati MU, menyelami ilmuMU, dan terus istiqamah melaksanakan 'ibadahmu. Syukur ke hadrat Ilahi atas semua ini, semoga dengan program-program PEPIAS ini dapat terus membimbing aku ke arahmu, dan dapat membantu adik-adik generasi akan datang menjadi insan yang berguna pada agamaMU. YaALLAH, cita-citaku untuk menjadi dr.pakar motivasi satu hari kelak setelah aku mencari pengalaman yg secukupnya, dan ya ALLAH, jangan lah ENGKAU pesongkan hati kami ini setelah ENGKAU memberi hidayah pada kami ya ALLAH. Inilah starting point aku, aku akan terus berusaha, dan dengan izinNYA, insyaALLAH, siapa lagi yg akan membimbing generasi-generasi akan datang, , itula yg sentiasa bermain di minda ku, T_T Aku yakin ENGKAU akan tetap berikan yg terbaik untuk kami, semoga segala amal kami diterima :') Hidup ibarat sungai yg mengalir , jangan terlalu difikirkan masalah yg datang, Jgn terlalu difikirkan apa yg akan berlaku pada keesokan hari, ingatlah semua itu sudah dirancang olehNYA, redhakan lah setiap apa yang berlaku ini. Jikalau sepanjang aliran sungai itu ada kayu balak, apa yang patut kita lakukan, adakah kita akan mendiamkan diri, membatu di hadapan kayu balak itu, sudah tentunya TIDAK! Kita akan berusaha untuk menolak kayu itu kan? Sama jugalah dengan kehidupan ini, ALLAH memberikan kita ujian kerana apa? Kerana ALLAH ingin memberi kita tarbiyyah, supaya kita terus belajar mengenal erti kehidupan, dari situlah kita akan matang dalam kehidupan ini, Insyaallah apa yang mendatang selepas itu, kita dapat hadapinya dengan lebih tenang. InsyaALLAH, peganglah pegangan kita pada ALLAH, Jgn pernah lepaskan tali yg sudah cukup indah ini, tiada kata yg dapat kuucap 'cukuplah hanya ALLAH Bagiku, tiada tuhan selainNYA' 7/5 akan bermulalah kehidupanku di dunia baru, ya ALLAH, kuatkan aku, lindungi aku, biarkan aku terus bersamaMU, jangan jauhkan Aku dariMU, aku tidak sanggup hilangMU ya ALLAH, May ALLAH ease everything :') trust HIM. Akan ada yg terbaik untuk kita semua :) 12/5-16/5 :: Trip to Gunung Kinabalu, ya ALLAH, selamatkan lah perjalanan kami semua, this is my journey, wheheeeee the journey begins, i cant wait for That moment. My dreams will come true, insyaALLAH, :') Masalah jangan difikirkan sangat, ada jalan bg setiap masalah, Jgn biarkan ia terkumpul di kepala, tertanam di dalam hati, parah jadinya, seksa hati kita ini, jikalau tidak mahu cerita pada sesiapa, sujudlah padaNYA, yakinlah DIA akan membantu kita, akan memberi jalan pada kita, insyaALLAH, akan terbentang luaslah solusinya. SABAR dengan ujianNYA, kuatkan hati tu, jangan pasrah sebelum berperang, perang dulu, tawakal, yakin pada DIA, sudah tentu akan ada kemenangan, sama ada lambat atau cepat, kita ikhlas kan diri kita ye ^_^ insyaALLAH, segalanya akan dipermudahkan. :)

2 comments: